Hoogbegaafd of uitzonderlijk hoogbegaafd?

Wanneer:
27 mei 2019 @ 19:30 – 21:45
2019-05-27T19:30:00+02:00
2019-05-27T21:45:00+02:00
Waar:
De Eigen Zaak
Het Nieuwe Land 8
6828DZ Arnhem
Kosten:
€17,50
Contact:
Lisette ter Heerdt
06-41568559

Hoogbegaafd of uitzonderlijk hoogbegaafd?

Femke Hovinga komt vertellen over de verschillen tussen hoogbegaafdheid en uitzonderlijke hoogbegaafdheid.

Femke weet uit ervaring welke uitdagingen hyperhoogbegaafdheid met zich mee kunnen brengen. Ondanks een flinke portie potentie, presteerde ze jarenlang onder en ontwikkelde ze faalangst. Leerkrachten vonden haar een vreemde vogel, klasgenoten pestten. Met hangen en wurgen haalde Femke haar Havo-diploma, waarna ze opleidingen journalistiek en bedrijfskunde volgde. En eindelijk: uitdagingen werden kansen. Ze ontwikkelde zich door het deelnemen aan het studentenleven, de politiek en bestuurswerk. Haar achtergrond in de bedrijfskunde zette Femke om in een bedrijf in de marketing, Align. En ze volgde de opleiding tot Talentbegeleider bij Novilo.  Tevens is ze is de oprichtster van Talentissimo.

Over hoogbegaafdheid spreken we wanneer je een IQ van 130 hebt of hoger. Maar ook binnen de hoogbegaafde groep zijn er enorme verschillen: een kind met een IQ van 130 en een met 160 verschillen net zoveel van elkaar als een gemiddeld begaafd en een hoogbegaafd kind.
Wat zijn dan de verschillen tussen de diverse hoogbegaafdheidsniveaus?

Tijdens deze bijeenkomst kijken we naar uitzonderlijke hoogbegaafdheid (IQ hoger dan 145) en hoe zich dit thuis en op school manifesteert. Aan de hand van wereldwijd onderzoek bestuderen we de vijf niveaus van intelligentie met de ontwikkelingsstappen die daarbij horen.
Ook kijken we naar de prikkelgevoeligheden en intensiteit van deze kinderen.

Tijdens de lezing is er tijd voor het stellen van vragen.

Aanmelden via het aanmeldformulier.

Betaling contant bij binnenkomst.

 

About Lisette

Lisette is via de ECHA opleiding en de opleiding Counselling en Coaching geschoold in het begeleiden, coachen en adviseren. Ze wil graag de ander zien, begrijpen wat hem beweegt en op basis daarvan kijken wat er nodig is om op een constructieve manier in actie te kunnen komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*